Загрузка...

Тел./факс: +38 (0562)3-44-555
Моб. тел.: +38 (099)23-44-555
Моб. тел.: +38 (067)16-11-000
< назад

Мінітрактори. Китайский, чи наш?

07.12.2012

    У всьому світі сучасну Україну ототожнюють з постійними змінами у геополітичних прагненнях, економічного курсу, політичними чварами, та незмінними залишаються наші родючі землі…. І якщо аграрний сектор Радянської України уявляв собою величезні державні колгоспи, радгоспи та т.п. організації, діяльність яких чітко регламентувалася ЦК Партії, то при розпаді СРСР аграрний ринок вже Незалежної України суттєво змінився.

Україна пішла шляхом розпаювання державних земель і роздачі земельних паїв селянам. При отримані земельних паїв селяни стоять перед вибором: або здати землю в оренду і чекати на милість орендатора наприкінці року, або господарювати самому на власній землі. Господарювати – значить обробляти… Постає нагальне питання – чим? З радянських часів ми знаємо про великі та потужні трактори типу К-700, Т-150, МТЗ-80 та ін. Але вони створювалися для роботи на великих плащах (від 40га) тому на невеличких ділянках (5-15) вони абсолютно не ефективні. На сьогодні, вже майже кожен селянин знає про різноманіття в Україні маленьких тракторів іноземного виробництва. Але звідки вони беруться і чого вартують? Давайте розберемося….

     Найбільше розповсюдження на території України отримали нові трактори китайського виробництва XINGTAI, DONGFENG, JINMA. І не дивно…

Дізнатися про трактори ми вирішили не у продавців (вони розкажуть…) а у реального селянина.

Міні трактор XINGTAI 180N ми відшукали на Вінничині в селі Іванівка у слюсаря за професією а нині пенсіонера Федора Степановича. Який вийшовши на пенсію, не зміг сидіти склавши руки. «Маючи півтора гектари землі вже важко в моєму віці бігати за мотоблоком, а платити щоразу трактористу грошей не настачишся – розповідає Федір Степанович – от и вирішили на сімейній раді купляти трактор. Попитали у друзів, знайомих – який же краще для нашого клаптика землі, зійшлися на міні тракторі XINGTAI 180N, бо не дорогий але достатньо потужний – 18 к.с. та й відгуки про нього тільки хороші, хоч і китайський. Він у мене вже другий рік, я на ньому пів села обробив: і орав, і картоплю саджав, ним же і викопував, ним же і перевозив на причепі що сам змайстрував, і сіно косив, так що свої гроші він давно відпрацював» – посміхається господар.

В цьому селі ми нарахували аж 9 тракторів XINGTAI різних за потужністю: 12, 16, 18, 22 к.с. і майже всі господарі, з якими вдалося поспілкуватися, задоволені своїм трактором. Розглядаючи ці міні трактори починаєш розуміти, за що вони набули такої популярності.

При ціні, трохи більшої за мотоблок, мають переваги звичайного трактора: під капотом дизельний одно або двоцілиндровий двигун (в залежності від моделі) з рідинним охолодженням та електростартерним запуском, має вал відбору потужності, навісний триточечний механізм, та причіпний пристрій, що дозволяє використовувати трактор майже у будь яких операціях, при цьому споживаючи палива трохи більше за мотоблок.

Побачивши всі переваги тракторів XINGTAI стало дивно, навіщо ж купувати міні трактор DONGFENG або міні трактор JINMA? Шукати DONGFENG довго не довелося. В сусідньому селі нам вказали на місцевого фермера Івана Богдановича, який з задоволенням показав, свого залізного коня DONGFENG 244.

Послухавши наші враження про трактори XINGTAI, Іван Богданович розказав, як в 2003 році продав свій, ще при Союзі куплений XINGTAI 120, щоб купити новий більш потужніший, зручніший міні трактор DONGFENG. «Сінтай мене влаштовував для обробки власного паю, - почав згадувати Іван Богданович - але коли став підробляти по сусідах, зрозумів - треба щось мощніше, продуктивніше. Розглядав різні варіанти.

Новенький Т-25 виявився задорогим для мене, та й не сподобалося в ньому повітряне охолодження двигуна, та задній привід – хотілося вже повноприводний. Пропонували японський беушний, звісно без гарантії, але запевняли, що «японська якість» ще тридцять років прослужить. Та коли подивився всередину… Всі прокладки, маслопроводи, електрика геть трухляві. А коли запитав одразу кілька запасних частин до нього, зрозумів, якщо зламається – чекати мені на них довго і коштують як пів трактора…. Коротше добре що відмовився.

Аж тут у Вінниці побачив Донгфенг 244, на той час – диво машина: новий, повноприводний, важкий, трициліндровий красень з блокуванням диференціалу задніх коліс (дуже не вистачало мені в Сінтаї, коли починаєш пробуксовувати), двошвидкісним валом відбору потужності, міцною навіскою, вже з чотирьохступінчатою коробкою та й ще річною гарантією. Коли привезли нового аж з Дніпропетровська прямо додому – всі мужики збіглися подивитися. Думав - кращого вже й годі шукати.

А в 2008 році Микола – кум мій – купляє тож в Дніпропетровську, вже через тернопільський філіал - Джинма 244. Їздив дивився до нього у Збараж. От що значить – не стоїть промисловість на місці. Зробили ще краще: в цьому тракторі довели до пуття гідравліку – зробили окремий гідробак (в моєму донг фенгу масло тягне з коробки, коли купляв – не до того було, а потім пізно - сам прогавив) обладнали гідровихід швидкорозривною муфтою, поставили електричну розетку (а я бігав по ринку, шукав - щоб нормально причепа причепити), до речі – причіпний пристрій не закриває ВВП трактора, як в моєму, встановили лічильник мотогодин. Так що, колись Микола мені заздрив, тепер я йому» – по-доброму посміхається господар.

«А що скажете про Вейтуо 244?, – поцікавився я, - повноприводний, двоциліндровий, з блокуванням диференціалу, та й не дорогий…». «Не дорогий?!, - перебив Іван Богданович, - по ціні не суттєво дешевший Донгфенга, а по комплектації, як з минулого століття – датчиків мало, кліренс малий, двигун слабенький” – парирував господар.

«До речі – показує свіжий номер газети – там в Дніпропетровську почали збирати трактори ДТЗ. Ви вже розберіться що ж то за трактори, бо як не приїду в Вінницю - не можу застати, щоб наживо подивитися. Кажуть, мало ще збирають – не встигають на всі філіали розвозити.»

По номеру, вказаному в газеті з’ясували, що дійсно, з 2011 року почалася зборка тракторів та міні тракторів ДТЗ. На сьогодні цим підпиємством представлено понад 12 моделей тракторів ДТЗ вже підвищеної якості та надійності бо розробляються в Україні. Повернувшись з відрядження, ми зрозуміли декілька речей. По-перше – на сьогодні міні трактор для селянина не іграшка, а справжній помічник в господарстві і переважно – єдина можливість нормально існувати. По-друге – завдяки великому попиту, є великий вибір на будь-який смак та гаманець. По-третє - нарешті з’явилися наші трактори цього класу за доступною ціною. Думаємо, що Івану Богдановичу вони точно сподобаються.

Велика подяка Всім, хто допоміг зібрати даний матеріал.

 

вгору